It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Friday, April 29, 2011

Bila hati seronok, buat ape pun seronok

Salam semua!
dah 2 bulan tak balik rumah. tak pernah rasa homesick macam ni.petang tadi dah sampai Selama, Perak yang dirindui. sepanjang jalan, mata tak lelap pun. selalunya, bas baru jalan 5 minit, 5.5 jam aku tidor. haha.
ekcited sangat gamaknya.

rindu dengan laluan kelapa sawit sepanjang jalan. rindu dengan ayam berlari-lari kejar nasi yang aku baling. rindu naik bas merah yang serupa macam roller coster. rindu dengan suara abah yang mampu kejutkan aku dengan sekali panggil. rindu nak marathon kemas rumah, basuh baju, masak sampai lebam. sangat rindu.

tapi, tapi, aku paling tak suka bila orang pandang 3 4 kali tengok parut corak ‘batik’ dekat pipi aku ni. lepas tu, sibok-sibok tanya kenapa. korang pun nak taw kenapa ada corak batik dekat pipi tu? aish..
 tengok entri tepi ni sekarang. (KLIK SINI) 
bukan aku tak ramah, tapi rasa menyampah pulak kena bagi jawapan yang masa sampai 20 kali.
penyelesaian nya?
image
dari KL sampai Perak aku pakai headphone dengar lagu macam budak comei atas ni.
kalau ade orang tanya pun aku buat-buat tak dengar la kononnya fokus dengar lagu.
haha. keji!

11 comments:

Cik Ezy said...

bestnye blk kg..
horay horay..
=)

Prince Halilintar said...

haha..asal xtunggu prince balik perak...hehe..prince pun otw nk balik kg ni..

aida4eva said...

Cik ezy : memang best!! :) rindu lah! :)

aida4eva said...

pRINCE: laaa~ yeke?nape tak kabor?hihi

Eyka said...

seronokkkkkkkkkkkkkkkkkk nyeeeeeeeeeeeeeeee~ *tetibe rinduu rumah..T.T*

Eyka said...

seronokkkkkkkkkkkkkkkkkk nyeeeeeeeeeeeeeeee~ *tetibe rinduu rumah..T.T*

aida4eva said...

Eyka : sonot sgt! haruslah anda merindui..tipon family taw esok :)

mvp_dina13 said...

TEPI SKET!!!

slalu gak jd cm 2..

aida4eva said...

dina: kan kan kan :)

KUREKURE COMEL said...

alolo....ciannye dia....takpe2 tu kenangan dlm hidup aida kan...

aida4eva said...

mina: cian aida kan..hukhuk T__T

yup..sangat kenangan..pegang pipi je pun dah rasa kenangan..waaaa~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...