It's Aida4eva Pengedar Herbalife Malaysia 0132858185
Nama/Name:
No. Telefon/Handphone Number :
Alamat email/Email Address:
Pekerjaan / Occupation :
Di mana anda tinggal/ Where do you live :
Pernahkah anda mendaftar sebagai ahli Herbalife dalam masa 2 tahun sebelum ini?/Have you register as a member of Herbalife in the past 2 years?
Pilih perkara yang anda inginkan di bawah./Are you interested in any of below? Menurunkan Berat Badan / Lose weight
Menaikkan Berat Badan / Gain weight
Meningkatkan Kesihatan / Improve Health
Meningkatkan Tenaga / Improve Energy
Mencantikkan kulit / Improve Skin
Menjana Pendapatan Tambahan / Earn Extra Income
Catatan@maklumat tambahan yang membolehkan saya untuk membantu anda/Extra information that can help me to guide you :

This online form was provided by Freedback.

Herbalife Event : 5K Fun RUN. Nutrition Day
Wednesday, October 29, 2014 | 3:35 PM | 0 comments
Salam Semua!

pada 25 oktober yg lepas, herbalife malaysia anjurkan larian 5km di taman tasik titiwangsa.

memang best! ramai gila orang. almost 5ribu orang taw!

yang bestnya, dapat tshirt, shake dan shaker cup dengan yuran tu.

500 pelari terawal dapat medal!

phewww..den xdapek la sebab terlewat sampai. lalu, lari pon terpelahan.

eh..eh.

hahaha.


tengok barisan belakang tu..punyaaaa ramai orang!
alhamdulillahh..semua nak jalani hidup healthy lifestyle.




dengan bob firdaus yang dah turun berat lebih dari 50kg.
wowwwww.

*hasil adalah tipikal. hasil individu mungkin berbeza*




pemain squash no 2 negara, Low Wee Wern 
 pon ada. best yaw! Beliau merupakan atlet yang disponsor oleh herbalife. hebatnya dia! bdn kecik je. tapi power!

rugi korg xjoin. event ni bukan hanya terbuka pada ahli herbalife je..tapi, semua dijemput hadir. tapi bergantung pada tiket la..hari tu, 3 minggu sebelum event dah sold out. phewwww~

ok laaa...barang siapa yang nak join event2 mcm ni lagi, let me know yaaaa.

jom jom :D

call/sms/whatsapp 0132858185

Labels: , , , ,

Ahli Bebas Herbalife Malaysia
Monday, October 20, 2014 | 1:33 PM | 0 comments
Salam semua!


Di Herbalife, falsafah Gaya Hidup yang Sihat dan Aktif berkaitan dengan meniup inspirasi agar anda mengambil langkah ke arah menjadikan diri anda yang terbaik dari segi kesihatan. 

Kami mahu orang berasa seronok dengan keadaan diri mereka dan mahu mereka membina semangat kendiri yang teguh. Kami mahu mencipta komuniti yang positif yang menyokong dan memperkasakan semua orang tidak kira tahap kecergasan atau matlamat mereka.


Banyak orang yang mengelak apabila mereka mendengar istilah ‘gaya hidup yang sihat dan aktif’ kerana mereka membayangkan mereka terpaksa bersenam secara ekstrem selama berjam-jam. 
Walaupun bersenam secara intensif ada manfaatnya, namun gaya hidup yang sihat dan aktif juga menyumbang secara positif ke arah kesejahteraan fizikal dan mental anda. Ia bukanlah susah. Perubahan kecil kepada kehidupan harian dan diet anda bagaikan perumpamaan, ‘sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit’ dalam tempoh jangka panjang.
Sama ada anda seorang yang cergas atau tidak cergas, anda sebenarnya berupaya menjalani gaya hidup yang lebih sihat dan lebih aktif.
Jadi, marilah kita bersama-sama menjalani hidup dengan lebih aktif dan makan makanan yang lebih sihat yang bagus untuk tenaga dan kesihatan anda! :)
Saya sebagai ahli bebas herbalife sedia membantu anda! :)

Tanya saya bagaimana :) hubungi saya melalui call/sms/whatsapp/telegram ; 013-2858185



Labels: , , , ,

How much exercise do you need?
Wednesday, October 15, 2014 | 3:23 PM | 0 comments

Doing crunches during a gym classFor some, a 30 minute workout is perfect. For others, a longer gym session is necessary to reach fitness goals. So how do you know how much exercise you really need? Read on to find out how you can determine a personalized activity plan.
I’m a firm believer that there’s no such thing as one–size-fits-all when it comes to fitness. We’re all individuals with our own preferences, especially when it comes to getting fit. We each have our own unique body type (unless you’re an identical twin), and we each have different needs and goals. How much exercise you need depends on your overall goal. What may be a good workout plan for you may not be the best for someone else. Let me guide you to find a nutrition and fitness plan that works best for your own schedule and current fitness level.
There are several sources that recommend a weekly 150 minutes of exercise (about 30 minutes, five times a week) for weight-loss and general health.  This is classified by moderate to vigorous physical activity.  However, let’s say your goal is to run a marathon. In this case, you’ll need to train for a lot longer than 30 minutes at a time. If your goal is simply to lose weight or improve you overall fitness level, 30 minutes may be all you need.
Striving to achieve the minimum recommended amount of activity is important for everyone. When you think about it, 30 minutes is a relatively short time commitment and is, in my opinion, a very achievable goal. I believe that although a workout time of 30 minutes is adequate for achieving the health benefits associated with exercise, you should attempt to schedule a longer workout. Approximately 50-60 minutes per day will allow you to have an additional focus on yourself. This extra time could be for a warm up, cool down as well as time to write in an exercise journal or prepare a healthy post exercise snack.
Your activity plans shouldn’t be something that stresses you out. It’s counter productive to have to rush right after your exercise routine. I think it somehow spoils the good mood that performing activity can have on your body.

Don’t overdo it

When it comes to exercise, too much of a good thing can spoil it. Overdoing your workout can be just as harmful as not doing any at all. There are several reasons as to why doing too much exercise can set you back:
Weight Loss: Taking your fitness to the extreme may actually slow down your metabolism and that’s because your body tries to conserve precious energy, causing you to burn fewer calories. In addition, maxing out your intensity level without sufficient breaks may stimulate the release of cortisol, a stress hormone linked to weight gain.
Muscle Growth: Exercising promotes small tears in your muscle fiber, and as they heal, your muscles grow. Without a sufficient healing period and adequate nutrition, your muscles won’t regenerate properly.
Overall Health: Severe cases of over-exercising can lead to exhaustion, dehydration, serious injury and even rhabdomyolysis—a condition that occurs when muscle tissue breaks down and muscle fibers enter your bloodstream, potentially damaging your liver.
So how much exercise is too much? Restricting your hard workout regimens to 3-4 days a week and allowing a rest day or two is a great idea. You need to be conscious to combine an intense exercise regimen with great nutrition as well. Only you know your body the best, so my advice as always is to pay attention to how your body feels. Push yourself enough, but not to the point of exhaustion.
Exercise produces the best results when you’re consistent with your routine. I believe it should be simply part of an overall wellness strategy to improve your life.
I encourage you to get active, keep a journal to monitor your minutes, and at the very least, meet your healthy active minimum each week. If you’re an avid exerciser make sure you take time to recover.
Here is my personal workout-rest schedule to give you an idea of how I plan my week:
Monday: Running and gym, high intensity level
Tuesday: Cycling and yoga, moderate intensity level
Wednesday: Body weight Interval training, high intensity level
Thursday: Active rest day for fun walk or hiking, low intensity level
Friday: Cycling and running, moderate intensity level but long duration
Saturday: Active rest for family fun swimming, paddle boarding, low intensity level
Sunday: Rest
I usually adjust my intensity level and workout duration to ensure my workout is stress free and fun.
I shared my fitness schedule for the week. Now it’s your turn. What does your week look like?

Written by Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha is Director of Fitness Education at Herbalife
Remember our formula? 80% nutrition and 20% exercise!

You can't compete with what you eat.

Labels: , ,

Herbalife SKIN
Thursday, October 9, 2014 | 5:02 PM | 0 comments

09 October, 2014

Herbalife Skin : BUANG SEL LAMA, DAN SERLAHKAN YANG BAHARU!


Kesan Seawal 7 hari! *


* Hasil ditujukan kepada Line Minimizing Serum, Replenishing Night Cream, Daily Glow Moisturizer, Hydrating Eye Cream, Polishing Citrus Cleanser & Purifying Mint Clay Mask.
Pengelupasan bukanlah topik kesihatan kulit yang glamor. Proses ini membabitkan peluruhan lapisan paling luar sel kulit mati sambil sel baharu dicipta di bawah lapisan ini.

Percaya atau tidak, badan manusia meluruhkan berjuta-juta partikel sel kulit setiap hari. Nasib baik kita tidak menyalin semua kulit kita sekali gus seperti ular! (Saya tahu anda juga sama ngeri dengan saya sekiranya ada “orang kulit” sebesar kita menyalin kulit di hadapan kita.) Namun partikel-partikel sel halus tetap meluruh sepanjang hari tanpa kita menyedarinya.

Apakah bukti yang ini berlaku? Rupa dan rasa kulit kita. Kulit yang kusam, kasar dan bersisik merupakan sel lama yang belum luruh sepenuhnya. Kulit yang lebih cerah dan licin terserlah apabila pengelupasan terjadi.

Semasa kita masih remaja, kita menumbuhkan semula lapisan luar kulit setiap 14 hingga 20 hari, secara puratanya. Apabila kita mencapai usia 40, proses yang sama mengambil masa 45 hari atau lebih lama. Hasilnya adalah kulit yang kering, dinyahhidrat, berbelak-belak dan kasar apabila disentuh. Untuk menunjukkan penampilan terbaik, kita memerlukan sedikit pertolongan. Itulas sebabnya lulur pengelupasan menjadi sangat penting kepada regimen penjagaan kulit kota.

Rahsia mengekalkan kulit yang sihat dan nampak muda adalah dengan mendorong proses pembaharuan sel. Lulur pengelupasan boleh mendorong proses ini. Ia mengandungi partikel-partikel kecil yang membantu menanggalkan lapisan luar sel kulit mati melalui geseran. “Melulur” menanggalkan sel kulit yang terkumpul dengan menyerlahkan sel kulit baharu dan sihat.

Di samping membantu anda kelihatan hebat, pengelupasan boleh:
Menanggalkan kotoran dan debris yang boleh menyumbatkan liang pori. Memperbaiki tekstur kulit anda. Menjadikan kulit anda berasa licin dan lembut. Membolehkan mekap disapu dengan lebih rata. Membolehkan produk penjagaan kulit lain menyerap ke dalam kulit dengan lebih berkesan.

Saya mengesyorkan anda – baik lelaki dan perempuan – menggunakan Herbalife SKIN Instant Reveal Berry Scrub satu hingga tiga kali seminggu, untuk mendapatkan pembaikan yang ketara dalam rupa dan rasa kulit kita.

PENGARANG : Jacquie Carter

"Keputusan adalah tidak tipikal. Hasil individu mungkin berbeza-beza"
"Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah atau mengubat mana-mana penyakit"


Sumber : 
http://www.herbalifeskin.com.my/ms/products/

Labels:

Pertukaran penggunaan perkataan 'pengedar bebas herbalife'
Thursday, October 2, 2014 | 5:25 PM | 0 comments
Salam semua! Assalamualaikum & Salam Herbalife.. Untuk makluman semua.. Perkataan PENGEDAR BEBAS HERBALIFE telah bertukar ke AHLI BEBAS HERBALIFE berkuatkuasa 22 September 2014.. Sila ambil perhatian..bahawa semua posting sebelum 22 September adalah term yang lama iaitu PENGEDAR BEBAS HERBALIFE.. Kami sekarang adalah AHLI BEBAS HERBALIFE berkuatkuasa 22 SEPTEMBER 2014.. Sumber : Herbalife Malaysia Thank You..Thank You..Thank You..

Older Post
Click Click ^.^


ContactUs Entries


Latest




Testimoni Saya, Pengedar Bebas Herbalife

Sila Jerit Sama-sama


Iklan Berbayar

free counter
Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!