It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Sunday, December 30, 2012

Harga masuk Taman Mini Malaysia, Melaka (REVIEW)


salam semua!
penah jejak taman nmini malaysia ni?


harga seperti dalam gambar di bawah.

dewasa : rm10
kanak2 : rm5
student : rm7

kalau ada student kad, bawak taw..dia nak tengok..dpt le diskaun 3 rgt.
:)



banyakkkkkk rumah tradisional dari seluruh malaysia.
atas ni contoh je..
luas gak kawasan dia.
penat nak pusing semua rumah.

dalam rumah2 ni plak ada macam2 perabot antik, video2, alatan antik.
ape yg xde dalam ni?
makanan dan orang yg tinggal kat situ je.

haha

kalau bernasib baik, ada la org buat demonstrasi rebus ubi, buat kerepek, dan lain2.


macam2 drama boleh buat dalam rumah2 ni..
jangan ingat kat IKEA je boleh berlakon berdrama bagai.

kat sini pun boleh yawwww.
xde sape marah. hihi



belakon bersanding lagi sekali pun boleh. siap dgn hantaran bagai.
:)

jemput masukkkkk~
^____^"
 
Nasib kami baik..kebetulan pukul 2 petang ada persembahan tarian.
sementara nak melepaskan lelah, kita lepak dulu tengok orang bergelek bergolek.
eh?
T____T

ni tarian ape eh?
lupaaa~

tarian zapin

tarian kipas

tarian india.

tarian baba-nyonya

joget lambak

kesemua penari adalah orng yang sama!
kagum tengok kejap je tukar baju walaupun berpeluh2 dorang nari.
seyes kagum!
*genggam tangan*


abis semua sesi, dorang jemput penonton joget sekali.
heh. mama paling semangat joget2 ni..laju je dia naik dengan wande heret anak2.
hehe. comei!!

overal, best lah dtg dgn family ramai, bawak budak2..
bg dorng kenal rumah tradisional melayu semua tu.
siapa lagi kalau bukan kita kan nak memartabatkan warisan negara kita.
*betulkan spek*
(ada gaya professor tak?)
haha T_______T


p/s : kalau nak berdating je, xdisyorkan datang sini, sebab bosan berdua je. lainlah kalau korang nak main pondok2, main mak-mak berlakon semua, main nyorok2 dalam rumah2 kat sini. T_____T

6 comments:

HaFizaH aYu said...

Menyesal xmsk aritu singgah nk bli cencaluk kt kdai tpi entrnce tuh jer...kn pi plak ni nmpk gayanya

hnahdy said...

murah.. ada menari2 lagi

aida4eva said...

hafizah ayu : sedap ek cencaluk kat situ?? xpe.tak lari mana pn taman ni..ada rezeki, smpai lah tu..hehe

aida4eva said...

hnahdy : murah2 :) menari ni klu xsilap ari sabtu ahad je kot..kol 2 n kol 4 :)

♥fie yasmin♥ said...

eh dah naik harga..i pergi ngn encik amin last year rm5 lg

Che Zuey said...

Hi, I'm from Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park, Ayer Keroh Melaka. We would like to inform you that Taman Mini Malaysia already rebranding with the new name Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park.We would like to share this info with Amazing Melaka because the info at your wordpress is the old information. Here are the details about our new Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park
Details:
-Admission Fee
Adult - RM15.00
Child – RM8.00
Student – RM10.00
-There are no charges imposed on camera or video camera.
-Operation Hour
Open daily from 9.00 a.m. to 5.30 p.m.
Saturday & Sunday 9.00 a.m to 6.00 p.m.

-Cultural performances at Pentas Teja are available at the following time:
Monday – Thursday – 11.30 a.m.
Friday – 2.30 p.m.
Saturday, Sunday, School Holidays and Public Holidays – 11.00 a.m., 2.00 p.m. and 4.00 p.m.
-Contact Details
Kenako Events & Management Sdn. Bhd.
Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park
Lebuh Ayer Keroh, 75450, Melaka, Malaysia.
Tel: 06 234 9988/89
Fax: 06 234 9889
Email: enquiry@minimalaysiaasean.com
Website: www.minimalaysiaasean.com
If you have any enquiry do not hesitate to call Mr Hafiz Hashim, at this number 06 234 9989/88. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...