It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Sunday, May 8, 2011

Jangan lupa ucapkan Hari Ibu sebelum terlambat..


menghitung detik.
semakin hampir hari ibu, semakin sebak dadaku.
tidak semua orang bernasib baik,
mempunyai ibu disisi, yang membelai hangat tubuhmu,
yang mengucup lembut pipimu,
yang telah kembali ke rahmatullah, berilah tanda ingatanmu,
kerana hanya doa anak yang soleh mengiringinya.
bagi yang ibu tiada di sisi sepertiku, 
hanya mampu memecahkan sendu sendiri.
mujur ada yang sudi mengganti.aku bersyukur padamu ilahi.

kepada ibuku, mungkin terlalu lama tidak bersua,
hatiku jadi rindu, ku ingin seperti dulu, bergembira bersama,
susah senang bersama, seperti satu keluarga.
namun, ianya bukan lagi realiti.

kepada yang masih mempunyai ibu di sisi, hargailah mereka sebelum terlambat.


selamat hari ibu untuk semua ibu-ibu di Malaysia.
terima kasih mama yang sudi menggantikan ibu. Jasamu tak ternilai.



p/s: menitik air mata menaip entri yang tak seberapa ni.haih. emosi sendiri.-.-  


14 comments:

Prince Halilintar said...

aida: sentiasalah doakan tuk ibu setiap hari yg telah pergi terlebih dahulu..semoga beliau berada sama tempat dikalangan org yg beriman..

pengorbanan ibu terlalu besar..satu hari nnt aida pon akan jadi ibu jgk kan..jadilah seorg ibu yg mithali kelak..=)

SYAFIQAHSALEH said...

haip tak mau sedih sedih na..mama dgn adik dina kan ada..chill girl :)

nelly said...

selamat hari ibu ! ^^

mvp_dina13 said...

TEPI SKET!!!

oit aida! u stil yr mama.

KUREKURE COMEL said...

aida sabar tau...mina tau aida lbh kuat....semoga hati hati yg aida paling sayang terbuka seluas luasnya.
dan aida akan dpt apa yg aida idamkan dari mereka...insyaallah....


smile aida....mama dgn budak kecik tu pun dpt gembirakan aida kan..kan..

hehehe...

aida4eva said...

prince : ibu aida belum 'pergi'...dia cuma dah pergi tinggalkan kami adik-beradik ikut haluan sendiri -.-

insyaallah aida akan jd ibu yang terbaik! :)

aminnnn :D

aida4eva said...

syasya: haippp..sedih la weh :( wuuuu~ ye ye..mereka sangat membahagiakan aku! :)

tenkiu babe! :D

aida4eva said...

nelly: selamat hari ibu jugak syg! :)

aida4eva said...

dina: true true..i have 2 mom n i should be thankful for that kan. tapiiii~ hmm..tq dina :)

aida4eva said...

mina: insyaallah aida akan lebih kuat disamping orang tersayang yang ada untuk aida sentiasa :)

sangat..mereka sangat membahagiakan aida..tak lupa juga pd Mr. A :)

maceh mina! :)

~Nabilah~ said...

aida,bnyk2kn brsabar k....sume yg berlaku 2 pasti ade hkmahnye

smile :)

aida4eva said...

Nabilah : tq taw :) insyaallah..smile lebar2 :)

Cetusan Nurani said...

x mo sedih2 mak cik...

aida4eva said...

mak cik : huuu~ dah tak sedih dahh :) maceh syg! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...