It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Wednesday, May 11, 2011

balingan telur adalah taktik terbaru perompak!


INFO PDRM - 

Jika anda memandu diwaktu mlm dan cermin kereta dilempar telur ayam jgn on wiper atau pancut air.Terus memandu dgn apa yg mampu dilihat hingga tiba ditmpt slmt.Ini krn jika telur ayam bercampur air ia akn menjadi susu dan akan kaburkan 92.5% tahap penglihatan kita yg akan memaksa kita berhenti..Disitulah kita akan menjadi mangsa perompak..Inilah teknik baru yg digunakan perompak!

gambar atas ni pun menunjukkan bahawa telur adalah bahaya.

telur mata kerbau dan telur dadar sahaja tidak bahaya ye kawan-kawan.
eh. lapa pulak rasa.

berjaga-jaga lah ye kalian yang bawak kereta memalam tu..yang bawak moto lagi lah kena berjaga-jaga.
pendedahan kepada bahaya tu lebih banyak kepada penunggang moto.

"pandu cermat, jiwa selamat"





7 comments:

Prince Halilintar said...

ahalah..prince pon ade dpt emel mengenai ini harini..so hati2 lah klu ade org yg baling telur dicermin kete anda..

telur dada atau mate kerbau klu goreng xmo makan bg prince la ye..haha

Chempaka Sari said...

huh takut lah.. zaman sekarang ni perompak makin bijak.

KUREKURE COMEL said...

perhhh..biar betul...jahat betullah..
mcm2 la org skrg kan...

hari tu tinggal nota kat belakang kereta...ni baling telur pulak..
haisshh..

aida4eva said...

prince: betul2..bahaya~~

hati2 ye..eh..bab makan, laju je :p

aida4eva said...

chempaka: bahaya lah..perompak bukan kira..nyawa kita macam mainan dia je :(

aida4eva said...

mina: dah penah kena dapat nota ke??bahaya2...lapor polis cepat~ pnjht skrg ni bukan kira..makcik2 tua pun kena~
adoi..adoi~

aliarosli said...

sedap gak buat telor hancur

ish, membazir betul, bek makan

dah le telur pun dah mahal

emmmmmmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...