It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Tuesday, April 26, 2011

Macarons di Cheras, Kuala Lumpur

salam.
selama ni dok ngidam macarons je.
tengok orang dok post makan macarons, aku pun nak rasa gak.
tidak adil sungguh.

maka lantas aku meng'order' dekat cikmin.com dengan harapan menggunung.
tetapi, ku sangka panas hingga ke petang...rupanya ....

'order dah tutup la dik. nanti akak inform ye'.
*nanges*

masa aku bw hari tu, aku ada terbaca yang VIVA MALL ada macs.
sepantas kilat esoknya aku pegi merempit dengan syasya lepas kelas. 
*tak trauma naik moto dah. kejap je kau insaf ye aida!*

 cari punya cari.  
jumpa dekat BreadDelicious. nampak tak yang warna-warni depan tu? 


 akhirnya. rasa macam nak melompat je bila jumpa depan mata, satu box ada 8 ketul. RM10.

tapi bila jalan kedai sebelah dia pun ada lagi macs. 4 biji rm10. tapi tak sempat amik gambar. macam nais jugak yang tu. tapi tak de flavor choc. aku nak choc jugak!

jalan punya jalan lagi. jumpa cafe LaVazzA atas ni. macam ade macs je. saje jenguk-jenguk. tengok-tengok ade yang choc! yeay!and macs dia way to big. sangat besar. aku ingat doremon. eh. dorayaki tadik. yang ni RM2.60 satu. aku beli dua je lah. aku satu, syasya satu.
jangan tamak nau. try dulu


kiri gambar tu muka pipi bantal yang eksited pegang dorayaki. eh. bukan. macaron. macs yang sangat  besarrrrrr! kanan tu hasil belian dari ketamakan yang melanda diri sebentar tadi. tengok! macs yang warna-warni dengan macs 2.60 satu tu amat berbeda besarnya,

 macam mana rasa dia pulak? 

macam yang penah aku dengar, rasa macs ni bergantung kepada pembuat dia. macs yang aku beli warna-warni tu ade 2 flavor ke ape ntah sales girl tu cakap. tapi, flavor masam tu tekak den memang tak lopeh.
flavor lagi satu tu boleh la tahan jugak sedap,

tapi macs choc ala-ala dorayaki tu sangat dilisios. sedap weyh. tambah-tambah bila masuk dalam freezer dulu, baru makan. sedap betul. betul-betul sedap.  agak-agaknya macs yang mahal je kot yang sedap ek?

tapi harapan untuk beli macs cikmin belum terkubur lagi. haha. harap-harap dapat rembat gak nanti 
(^____^)



p/s: korang dah try makan macs? kat mana ek korang makan? sedap tak??  ce citer. ce citer :)

11 comments:

misz myza said...

hohohohohohoho.. x penah try lg, tp nk sgt mkn... nnti kena cri jugak..

leeza said...

mcm best je mende nieh..hee:D

Prince Halilintar said...

itulah skrg ni prince tgk ramai bloggers dok cite psl macarons ni..prince pon nk cari la nnt..nak rase sedap ke tak..

aida4eva said...

misz myza: cari jgn tak cari..cuba sndiri baru puas hati kan :)

aida4eva said...

leeza: memang best .mana2 pun ade org ckp pasal macarons ni.. try la leeza :)

Mama Kembar Tiga said...

geramnya tgk macarons yg besar tu, berbaloi tu walaupun mahal. sedapnyaaaa!

aida4eva said...

prince: sebab ramai yg post tu la lagi teringin kan..huhu..cari jgn tak cari prince :)

aida4eva said...

mamakembar3 : aida pun terkejut besar cam tu. siyes tak penah tengok.hihi..memang berbaloi-baloi mama! :)

KUREKURE COMEL said...

jgn tanya mina...kompem tak mam lg..hehehe...


sedap ek...sbb ari tu mina ada jumpa gak...tp mcm takut nak mkn...hihihi..

aida4eva said...

sedap gak..try la mina! :) mn taw sesuai dgn selera mina :D

Pengedar Shaklee Cheras said...

Salam

MashaaALLAH besar macaron ni

Kat mana ya cafe ni

Saya pun cari kedai yg jual macaron dalam cheras ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...