It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Thursday, December 23, 2010

kenapa perempuan mudah sangat menangis?

pernah tak kalian terfikir, kenapa perempuan mudah mengalirkan air mata? kenapa lelaki ramai yang kata air mata perempuan murah?ciskek betul kan!

meh nak story sikit...

bagi yang belum jadi wanita,suatu hari pn k0rang akan jadi wanita jugak kan..

bagi lelaki pula, ibu adalah wanita anda sekarang dan suatu hari nanati k0rang akan hidup dengan wanita yang bergelar isteri kan.

jadi, apa kata kita renung-renungkan kejap artikel ni..supaya kita lebih mengerti ..


Wanita Cantik yg suka Menangis... 

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya 'Mengapa ibu menangis?'

'Kerana ibu seorang wanita', kata sang ibu kepadanya.

'Aku tidak mengerti', kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, 'Dan kau tak akan pernah mengerti'

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, 'Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?'

'Semua wanita menangis tanpa alasan', hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, 'Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?


Allah berfirman:

'Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan '

'Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya '

'Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh'

'Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya

'Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya

'Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu'

'Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.'


~wanita yang menitiskan air mata adalah wanita yang lebih kuat~

18 comments:

aienz nawawi said...

yeah i loike
hehehe
tp laki akan ckp wanita yg menangis adalah wanita yg lemah
huhu

btw suke entry ni
peace v.V =)

aida4eva said...

perempuan yang menangis lah lagi kuat sebab allah s.w.t pun dah state kan klbhn wanita ni :)tq aienz :)

~ Tieqa~ said...

i like this entry

aida4eva said...

tq tieqa :)

i'm afirah said...

<3 this :D

y-A-n-A said...

love this entri so much.. :))

aida4eva said...

i'm afirah : tenkiu <3

y-A-n-A : mekasih manyak2 :)

Abun said...

Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan

but ngis tnpa alasan???

aida4eva said...

Abun: mana ade orang menangis tanpa alasan.mustahil lah~

Annie said...

Kebetulan baru ja menangis...Hehe...Saya menangis bila rasa terbeban and refused to tell anyone.

aida4eva said...

menangis itu bagus kan..dapat rasa lepas tekanan walaupun setitik dua je nangis :)

Nabilah Fatin said...

ada lelaki berkata kpd ank perempuannya :sikit2 nangis....
lelaki tu xpernah paham hati seorang wanita bahkan isterinya pon...

Nabilah Fatin said...

ada lelaki berkata kpd ank perempuannya :sikit2 nangis....
lelaki tu xpernah paham hati seorang wanita bahkan isterinya pon...

Nabilah Fatin said...

ada lelaki berkata kpd ank perempuannya :sikit2 nangis....
lelaki tu xpernah paham hati seorang wanita bahkan isterinya pon...

aida4eva said...

nabilah fatin : lelaki kan..tak sensitif macam perempuan ;(

Nabilah Fatin said...

tapi lelaki kena la paham perempuan..

aida4eva said...

nabilah fatin: tu la masalahnye. sesetengah lelaki je yang paham pempuan.

Nabilah Fatin said...

btol..girls,do whatever you want to do!!!!!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...