It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Sunday, June 1, 2014

Tiket murah Airasia 2014 (tempah dr 2hb-8hb Jun 2014 untuk fly pd Januari-Julai 2015) dan tips booking.




Air Asia : Promosi 'Tempat Duduk Percuma' kini kembali | AIRASIA kembali semula dengan promosi "Tempat Duduk Percuma" apabila menawarkan 2.5 juta tempat untuk tempahan segera bagi tempoh perjalanan dalam separuh pertama 2015. Promosi itu menawarkan tempat duduk percuma ke destinasi seperti Langkawi, Johor Bahru, Kota Kinabalu, Singapura, Hong Kong, Chennai, Siem Reap, Lombok, Kalibo (Boracay) dan pelbagai destinasi domestik dan antarabangsa lain, kata syarikat penerbangan tambang rendah itu dalam satu kenyataan di sini, hari ini. 



Tempat duduk percuma itu (tidak termasuk cukai lapangan terbang, surcaj bahan api dan fi lain yang dikenakan) boleh ditempah dari 2-8 Jun, 2014, bagi tempoh perjalanan dari 5 Januari hingga 31 Julai, 2015.



Harga tambang bermula daripada serendah RM199 bagi Kelas Ekonomi untuk penerbangan berlepas dari Kuala Lumpur ke Australia (Adelaide, Sydney, Melbourne, Perth, Gold Coast), Jepun (Nagoya, Osaka, Tokyo), Korea Selatan (Busan, Seoul), China (Chengdu, Hangzhou, Beijing, Shanghai), Taiwan (Taipei), Nepal (Kathmandu) dan Sri Lanka (Colombo).
Tempahan boleh dilakukan di http://www.airasia.com/my/en/promotion/rr1510107.page?cid=eab264twtxa atau LINK ni ---> AIRASIA

tempah lah sekarang. eberibadi ken felai.

hihihi

Boleh ditempah dari 2-8 Jun, 2014, untuk perjalanan dari 5 Januari hingga 31 Julai, 2015.



maknanya, tempah minggu ni, tahun depan baru boleh terbang taww!

yelaaa..kan murah..kita kena tunggu laaa.

so far dah hampir 3 kali buat promo macam ni. 
2 kali ok je dapat fly. sekali tu kena burn je sebab tak dapat cuti. 
hukhuk. make sure tarikh dah tengok betul2 cuti sekolah ke, cuti umum ke. tak mau la membazir duit macam kite ni taw. 

Dan letak nama orang yang betul2 nak pergi dengan kita. sebab nama tak boleh tukar taw once dah book guna promo ni..Nanti rancang berdua, tetiba sorang tu gaduh ke, bercakaran dengan korang, tak ke naya kena fly sorg2? Nebes la mak jemah!






ape yang diperlukan untuk booking ni?

-akaun airasia (alaa..buat je.kalau lupa password, buat je akaun guna email baru.hihi)

-kalender tahun depan (tak boleh main pilih tarikh je main2..kadang2 waktu cuti mmg cepat sold out)


-nama,alamat,ic orang yang nak fly dengan kita tu (make sure ejaan nama, no. ic betul..takut xlepas nanti..kalau ada no.passport pon sedia je skali..kalau tak de pon xpe..nanti kita boleh update)


-email lah ofcourse (pastikan ingat password email tu..nnt dorg akan send itinery)


-akaun maybank2u,cimbclick atau apa2 online banking (kena bayar terus..bukan tempah ari ni, tahun depan nak fly baru bayar..nehi heee inspektor sahab)


-optional : kad kredit/visa/mastercard (kalau xde online banking,boleh guna ni.tapi rasanya ada kena cas sikit dengan bank.


-last skali, anda sangat diperlukan untuk berSABAR untuk menunggu tahun hadapan untuk fly-nye. (penantian itu satu penyiksaan bukan?)haha


sekian.

saya pon bukan lah selalu fly sana-sini. tapi saya cuma mahu berkongsi apa yang saya tahuuu.
*wink*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...