It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Monday, December 10, 2012

makan mee megi boleh membawa maut!



Sape suka makan Mee Segera??






Tahu tak kenapa mee segera boleh tahan lama dalam keadaan keras dan akan menjadi lembut apabila direndam dengan air panas? 


Ini disebabkan oleh kandungan wax(lilin) dalam mee tersebut yang membolehkannya tahan lama. 
Katakanlah, hari ini anda makan mee segera , dan esoknya korang terasa nak makan mee segera lagi, jangan makan ok.
 Pastikan anda makan 3 hari berikutnya kerana wax mengambil masa selama 3 hari untuk dihadam. 
Bayangkanlah kalau anda makan mee segera setiap hari, berapa banyak kandungan wax yang terkumpul dalam perut anda. Dan ini sebenarnya boleh menyebabkan kanser yang boleh membawa maut.


tengok kandungannya di bawah ni.
seram pulak.
padahal 2 minggu sekali kat rumah sewa mesti mkn megi.
tambah2 ujung2 bulan time poket tengah ringan.
alahaiii~



ini cerita bukan megi jenama maggi ja. semua lah.
ruski, harmee, meee poh, pama, cintan, cintun, cintin.
haaa~ semua2 la yg jenis adik beradik megi nih.

pendek kata, makanan segera semua tak elok ya kawan-kawan.

kalau minuman 3 in 1 tu pulak, ada gula ringkas yg lambat terurai dalam usus kita ni.
so ia jadi salah satu punca lemak.

tahuuu~ yg pilih makan megi ni sebab malas nak keluar rumah cari makanan kan.
nak mudah, amek megi, rebus, telan!

alahai lagi~~

p/s : jgn pilih yg segera ye..pilih yg berkhasiat ya lepas ni :)
nak berkhasiat lagi makanan tu? 
minum lah shake herbalife bagi yang malas nak keluar cari makan pagi-pagi ke, malam-malam ke.. 
shake ni mudah disediakan dan lagi berkhasiat. insyaAllah..hubungi saya untuk lebih lanjut :)

atau cuba2 baca pasal produk2 herbalife ni kat sini -----> LINK





12 comments:

al_hakim said...

betul bila sy nak makan maggi sy akan bilas air tu. sebab yg pertama tu ade lilin.

aida4eva said...

al-hakim : kan kan..tu la..xelok mkn selalu. bahaya utk kesihatan..nnt sy cerita sal kebersihan kilang buat megi ni pulak. T___T

Nick Nashram said...

Dulu msa jd student megi tu feveret.
mls nk keluar mkn megi.
skng ni pun ngah mkn megi sup..huhu

Anne Nurain said...

megi dah jarang makan dah tp mnuman 3 in 1 tu yg susah nak tggalkan.. hohoho...

aida4eva said...

nick : sama lah. student mmg xlekang dgn megi. huhu..tp bahayaaa rupanya. T__T haippp..kne ubah..mls nk keluar, boleh makan shake herbalife :) sedap dan berkhasiat.

cahaya said...

hye, blogwalking here :)

nasib baik saya tak selalu makan meggi, cuma bila rasa teringin je baru beli...
info yg sangat berguna untuk si penggemar megi

aida4eva said...

anne : huhu..sbb sng kan..sme la..dulu sy pn mcm tu..tp bila dh beringat selalu, kurang sgt dh la ame..yg penting, jgn beli n ada stok kat rumah..nnt laju je tgn amek buat..hehe

aida4eva said...

cahaya : sekali sekala mcm sekali dlm sebuln dua tu xpe..hihi..jgn teringin hari2 taw..hihi

^^eKaTiKaH^^ said...

kite suke makan maggie.. ok, lepas nie kene cuba utk kurangkan.. bahaya +__+

aida4eva said...

ekatikah : yaaa~ thats the spirit! :) kurangkan yaa :)

nurul asyiqin said...

hemm,,betul tu maggie nie mmg kalo cuba skli nk lgi mcm rokok ketagih lagi nak lagi kn2 mmg x bgus..tpi iklan kt tv bukan men lgi pdhl,,meroskkn kita..

mvp_dina13 said...

tepi sket!!

3in1 tu mmg jarang gler!
maggie pule bilang dengan jari je sthun. x sdap pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...