It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Tuesday, January 24, 2012

hargai zaman persekolahan wahai adik2. aku rindu aspuri *dah tua ye aku.* (T_T)


salam semua.
selamat bercuti.

selak album-album lama, terjumpa gambar-gambar lama masa duduk hostel dulu.
gambar lama adalah umpama bawang.
makin lama dibelek, makin berair mata aku.
rindu!

 kalau tak silap ni time sukaneka kot~
maap. nenek dah nyanyuk
-.-'

 baju asrama tok usin, selama perak dulu-dulu
tak dilupa juga nametag gabak di dada~

 pengisian rohani masa ada akak-akak dari UM datang.
nampak tak aku?
errr~

aspuri 2006 

time ustaz datang bagi ceramah.
waktu ni memang rasa nak tido je.
ye la. dok asrama, buat apa pun penat.
tapi ilmu di asrama lah yang menjadikan aku sekarang. 

rindunya kalian.

buat adik-adik yang masih bersekolah tu, hargai peluang dan ruang yang ada.
gunakan sebaik mungkin.
memang masa sekolah, korang nak abiskan cepat.
tapi nanti bila dah belajar kat IPT, korang akan rindu sekolah, baju sekolah, kawan2 korang balik.
macam aku ni ha~ sobsobsob!

btw, adik aku pengganti aku kat asrama ni tahun ni.
moga dia dapat kumpul ilmu yang berguna dan kuat hadapi cabaran.
semua benda dalam dunia ni ada cabarannya tersendiri dan percayalah cabaran itu akan kuatkan kamu kelak.
ingatlah adikku, apa yang kamu lalui sekarang, telah aku harunginya dahulu. aku juga seperti kamu.
aku juga menangis teringatkan keluarga. dan aku rasa aku dahulu lebih tinggi tekanannya.
biarpun pahit, lama-kelamaan akan manis jua. 
percayalah adikku :)
berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian. bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.

p/s : perkara yang paling jauh dengan kita ialah masa lalu.

2 comments:

mvp_dina13 said...

Tepi sket!!!

nmpk sgt mulut kepit uhhh..
Tp aida, prkra dlu2 or kenangan2 dlu 2 yg dkat dgn kte yg mnjd kn ap yg kte skrg.
Ye dak?

aida4eva said...

dina : haha. sampai situ kau usya eh? kah3. nampak sgt kite ni nakal en? kikikiki.

sgt sokong! dulu la asas yang mendirikan kita sekarang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...