It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Tuesday, March 24, 2015

SOAL JAWAB MENGENAI KESIHATAN JANTUNG (MESTI BACA)

S&J Kesihatan Jantung dengan Dr. Gratton

Oleh Luigi Gratton M.D., M.P.H.
Dr. Luigi Gratton

S: Apakah Asid Alfa Lipoik dan bagaimanakah ia menyokong jantung?
A: Asid Alfa Lipoik (ALA), bahan di dalam Niteworks ®, ialah bahan antioksida poten yang pertama kali ditemui pada tahun 1950-an dan kemudiannya diiktiraf pada tahun 1988 untuk pelbagai aktiviti mempromosikan kesihatan. ALA bertindak dalam mitokondria, sel-sel menghasilkan tenaga di dalam badan, di mana ia telah terbukti melindungi DNA daripada kerosakan. Banyak bahan antioksidan, seperti Vitamin C, berfungsi dengan baik di kawasan badan di mana terdapat air, manakala yang lain, seperti Vitamin E, berfungsi dengan baik di kawasan lemak. ALA mempunyai keupayaan unik untuk berfungsi  di kedua-dua bahagian air dan lemak dan tambahan pula, membantu untuk mengitar semula Vitamin C dan E semulajadi. Di dalam jantung, ALA membantu melindungi sistem kardiovaskular daripada kerosakan radikal bebas.



Q: Jika Nitrik Oksida ialah gas, mengapa Niteworks® datang dalam bentuk serbuk?
A: Herbalife membangunkan Niteworks® dengan Dr. Lou Ignarro Nobel Laureate* dalam Perubatan. Penyelidikan Dr Ignarro menunjukkan bahawa Nitrik Oksida membantu menjaga agar saluran darah berotot, fleksibel dan muda untuk edaran yang bertambah baik. Kajian beliau seterusnya menunjukkan bahawa Nitrik Oksida meningkatkan aliran darah, menyokong fungsi jantung, otak dan organ-organ lain. Penyelidikan tambahan beliau telah menunjukkan bahawa gabungan dua asid amino, L-Arginina dan L-Sitrulina, membantu menyokong pengeluaran Nitrik Oksida dalam badan. Herbalife membantu membangunkan Niteworks® sebagai serbuk dengan kedua-dua asid amino ini. Produk ini juga mengandungi Asid Alfa Lipoik dan Vitamin E untuk perlindungan bahan antioksidan.†


Q: Bagaimanakah bawang putih menyumbang kepada kesihatan kardiovaskular?
A: Bawang putih telah lama diiktiraf sebagai suplemen berkualiti tinggi untuk menyokong aliran darah yang sihat dan jantung yang sihat. Salah satu komponen aktif utama dipanggil Allicin, yang membantu menyokong penurunan kolestrol, bahan antioksida, penipisan darah dan aktiviti antimikrobial. Suplemen bawang putih seharusnya disalut khas untuk berkesan kerana asid perut menghalang aktiviti. Herbalife telah membangunkan Mega Garlic Plus dengan salutan enterik agar ia selamat melalui perut untuk penyerapan penuh.†
Dr. Gratton juga berkhidmat sebagai Naib Presiden Hal Ehwal Perubatan dan Pendidikan di Herbalife.




*Yayasan Nobel tidak mempunyai hubungan dengan Herbalife dan tidak membuat reviu, meluluskan atau mengendors produk Herbalife.
†Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Food and Drug Administration. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...