It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Wednesday, November 28, 2012

Kurus tak penting. Kurus pun boleh jadi punca penyakit. Sihat lebih penting. jika kurus dengan sihat, itu BONUS!

Salam semua!

Semalam aida dah terangkan pasal nutrisi kan kat link ni ----> LINK ? oh yaaa..terlalu formal mungkin. dah macam nota budak nak amek subjek biologi rupanya. haha. amupun maaf dipinta. 

bakal cikgu memang begini kalau dah fokus sangat.

haha.

mari aida terangkan secara santai bagaimana HERBALIFE dapat meningkatkan kesihatan dalaman kita dan sekaligus dapat mengembalikan berat badan ke tahap normal. Masud berat badan normal ni ialah dengan peratus lemak yang rendah, tapi sesuai dengan badan kita.

 Aida sendiri ada masalah dengan peratus lemak yang tinggi. haiyaaaaa. T____T

memang kita tak rasa yang peratus lemak tinggi sebab badan nak kata gemok tu tak lah. tapi bila pijak je penimbang yang boleh tahu peratus lemak kita, terkejut gila! dah tahap hampir obese!
boleh bayangkan tak BMI badan normal tapi peratus lemak dah hampir obese??
bahayaaaa sangat! dah la dalam family ada sejarah yang sakit jantung. jadi, aida sendiri mesti ambil langkah yang lebih untuk kurangkan peratus lemak ni.
dengan adanya produk HERBALIFE ni, insyaAllah~

dan kebanyakan lemak-lemak di boleh membahayakan kesihatan. sebab tu nak jaga kesihatan, mesti bermula pada sel asas dalam badan. mesti cukup nutrisi yang diperlukan dalam badan. 

sebab tu la aida kata tadi, Kurus tak penting. Kurus pun boleh jadi punca penyakit. Sihat lebih penting. jika kurus dengan sihat, itu BONUS!

Kenapa peratus lemak dalam bdan boleh jadi tinggi? sebabnya mudah je. KFC..McD..Makanan bergoreng, makanan segera dan lain-lain. Lagi segera makanan tu, lagi tinggilah peratus lemak terkandung dalam makanan tu. Paling2 kurang, 2 minggu sekali ada makan KFC, McD kan, cuba kira berapa kali dah dalam sebulan? setahun? seumur hidup kita??

ohmai. bersalah rasa pada badan memang sedap. tapi yang sedap tu la yang bahaya. sobsobsob~
T______T

kalian semua penah check tak peratus lemak dalam badan sendiri???
better late than never kawan-kawan!



untuk permulaan bagi yang nak cuba produk Herbalife, amat disarankan dengan mengambil Formula 1. oh yaa! Formula 1 atau F1 ni bukan maksudnya yang lumba-lumba kereta tu.
T______T

Formula 1 Nutritious Mixed Soy Powder

Formula 1 Nutritious Mixed Soy Powder merupakan produk pengganti tiap kali kita makan. Contohnya ganti kita makan sarapan nasi lemak tu. Nasi lemak tu ada 400 kalori woooo! Padahal bdan kita perlukan 1500 kalori je..


ok bayangkan 

sarapan : nasi lemak (400 kalori)
lunch : nasi(260 kalori) + ayam(255 kalori) + sayur(43 kalori) = 558 kalori
minum petang : Teh tarik segelas (83 kalori) + roti canai(301 kalori) = 384 kalori
dinner : Nasi goreng (637 kalori)

total kalori sehari dah berapa?400 + 558 + 384 + 637 = 1979 kalori SEHARI!

ok boleh pitam sekarang! badan perlukan 1500 kalori je..tapi makan dah lebih 1979 kalori. kalau kita bersenam, terbakar jugaklah kalori tu..kalau tak bersenam, ianya jadi lemak. Bila sehari-hari kita makan dan simpan lemak tu dalam badan secara tak sedar, itu yang jadi punca obesiti!



kalau kita ganti sarapan tu dengan Formula 1 Nutritious Mixed Soy Powder(F1) ni, dia cuma ada 180 kalori setiap kali intake. lagi best kalau dapat makan F1 ni sarapan n dinner. lunch tu boleh makan macam biasa. ok meh kita try kira berapa. Bila kita dah sedar yang makanan yang berminyak ni tak sihat, minuman yang tinggi kadar gulanya tak elok, mesti kita dah tak makan kan. so boleh cut kalori dah.

sarapan : shake F1 (180 kalori)
lunch : nasi(260 kalori) + ayam(255 kalori) + sayur(43 kalori) = 558 kalori
dinner : shake F1 (180 kalori)

total? cuma 918 kalori. tak lebih pun kalori yang maksimum dalam badan. dengan ni secara otomatiknya dapat mengurangkan berat badan kita malah dengan cara lebih sihat. Sebabnya, dalam shake F1 ni dibekalkan dengan protein, karbohidrat dan lemak mengikut kadar kalori (lebih kurang) 40:40:20.  

Boleh membantu menghilangkan, menambahkan atau mengekalkan berat badan. Mempunyai lima perisa iaitu DUTCH CHOCLATE, STRAWBERRY, TROPICAL FRUIT, FRENCH VANILLA DAN CAPPUCINO. dengan banyak perisi ni, pasti kalian takkan muak minum shake ni..boleh jugak korang campur shake ni dengan air soya, vanilla dan lain2. 
jangan campur dengan air gas sudah la taw!


"Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, Mencegah Atau Mengubati Mana-Mana Penyakit"





1 comment:

Anonymous said...

I'm not certain where you're getting your information, hοwеѵer great topiс.

I nеeds to spend ѕоme time fіnding out more
oг figuring οut more. Thank you for grеat infoгmаtiοn I was on the lookout fοr this informаtіon fοr my miѕsion.
Also visit my webpage : Breast Size Calculator Tape

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...