It's Aida4eva

The common life of a homosapiens.

Wednesday, January 18, 2012

Window 7 Antispyware 2012 adalah virus baru 2012. sila berhati-hati!


salam semua!
malam tadi aku dah cuak sebab terkena serangan Window 7 Antispyware 2012 ni.
gila cuaknya sampai semua benda tak boleh bukak pastu soh beli software tu.
sadis gila!
kalau aku lurus bendul, dah lama dah aku tertipu.
tetiba je naik macam ni!
mati-mati ingat memang antispyware.
bijak betul virus sekarang! 

tetiba je scan kata laptop kita byk virus.
agak-agak dia scan tak diri dia tu virus??
grrrr~ 

pas dah tunjuk laptop banyak virus soh beli pulak mende ni kalau nak delete yang kononnya detected tu. 

 yang sakit ati nye,
nak bukak ape2 file pun dia sekat.
katanya bahaya,
kena beli baru leh bukak file tu. ciskek betul.
cuak tahap ayam dah semalam ni.
last-last aku search, key in activation code yang ada kat laman web ni.


yang ni la solution yang terbaik aku jumpa.
lepas dah diam kononnya kita dah beli benda tu kan, cecepat cari software anti-malware.
jenuh gak cari sebab banyak yang mintak beli dulu baru leh remove virus.

yang free dan terbaik sekelip mata virus tu dah hilang ialah aku guna Malwarebytes Anti-Malware.
tervaek!



sini adalah download link incase benda ni terjadi kat korang.
tapi trial je lah. cukup la masa untuk korang bersihkan virus tu.
pastu cari lah yang patch sendiri ye :P 


selamat membersih virus!
jangan gelabah ayam macam aku ye :)
hampir-hampir dah nak format laptop. 
wuwuwuwuw~ 


p/s : first time ni godek-godek buang virus cam ni. #cuak >.< 
 

1 comment:

fRaMe+LenSeS said...

apa la depa ni kan. huu nadh da 2x kot format lappy sal ni. huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...